Sortering och ordning på kontoret

stökigtDet går egentligen inte att nog understryka hur viktigt det är att ha ordning och reda på ett kontor, oavsett om man arbetar i ett kontorslandskap eller har ett alldeles eget rum. Genom att ha fullständig koll på var saker och ting befinner sig, var de ska förvaras och hur man kommer åt dem underlättar extremt för arbetssituationen för vem som helst eftersom att det aldrig kommer att behöva infinna sig panik och stress när man inte vet var saker och ting är. Hur skapar man sig då denna ordning och reda? Jo, genom smart och smidig förvaring.

Det krävs en ordningsam människa till att planera och verkställa ett strukturerande av kontoret. Det som oftast brukar vara mest krångligt är all pappersexercis, och låter man sådant ligga framme i onödan är det lätt att det ger ett oseriöst intryck. Har man dessutom alla dessa papper katalogiserade så betyder det att det kommer att dels bli lätt att hitta om man behöver gå tillbaka, dessutom blir det lätt att veta var saker och ting hör hemma.

En annan sak som är mycket vanligt på kontor är att sladdar till datorer och annan utrustning lätt kan vara i vägen. Då är det mycket klokt att strukturera och knyta samman alla kablar och vill man göra det snyggt så är det inte en bra idé att använda sig av buntband, som ser ganska smaklöst ut. Det finns många alternativ på kabelvindor som är snygga och mycket funktionella. Med sådana kommer kontoret att se betydligt prydligare ut.



Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *